VEGAS!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Sven Groenen - WaarBenJij.nu VEGAS!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Sven Groenen - WaarBenJij.nu

VEGAS!!

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

10 Mei 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

Jeehaa, back from the city that never sleeps. Ja ik weet dat dat op New York slaat, maar inmiddels is deze zin meer van toepasselijk op Las Vegas. Echt een ongelooflijke stad. De woorden die me het eerst te binnen schieten zijn bizar, magisch, een groot pretpark voor volwassenen, 24 uur per dag in bedrijf en alles draait om gokken in een zo mooi mogelijk casino.
Tijdens ons bezoek waren we ons dan ook aan het afvragen waarom The city that never sleeps New York is en niet Vegas. De conclusie was dat Vegas ten tijde van het ontstaan van deze bijnaam nog niet was wat het nu is.
We hadden dus 2 auto’s voor 7 man gehuurd. Om een of andere vage reden kon ik als 21-jarige alleen de SUV en niet de minivan besturen. Prima, mij hoor je niet klagen. Zoals gebruikelijk in de VS een uiterts luxe auto met automaat en alles erop en eraan. Alleen een navigatiesysteem ontbrak, zodat ze die als extra kunnen verhuren. Gelukkig konden we gebruik maken van mijn telefoon en wisten we in welke richting we de auto op moesten sturen. De weg naar Las Vegas is echter niet meer dan een rechte snelweg, dus ook zonder navi waren we er wel gekomen.
Halverwege de 4,5 uur durende trip had ik het stuur overgenomen om m’n eerste meters op de Amerikaanse highway te maken. Onderweg nog een korte stop bij de Hooverdam gemaakt, wat foto’s gemaakt en snel de auto weer ingestapt, want het was erg heet, 100 graden Fahrenheit of 38 graden Celcius. Niet heel veel later kwam de smokachtige skyline van Vegas in beeld met meest opvallend onderdeel de Stratosphere.
Na aankomst ingecheckt in het motel en stiekem met 7 man de kamer ingesneakt. We waren eigenlijk uitgegaan van twee kingsize bedden per kamer, maar moesten het helaas doen met 2 soort van twijfelaars. Niet bepaald comfortabel, maar daardoor ook wel weer fun.
De dagen in Vegas hebben we al dan niet gezamenlijk gevuld met lopen op de strip, casino’s bewonderen en hier en dan een gokje wagen. Ook een bezoek aan een echte Vegas show in een theater ontbrak niet. Helaas kan ik door m’n antibiotica geen alcohol drinken, maar ook zonder heb ik me prima vermaakt. Alles draait hier om natuurlijk om geld en casino’s halen alles uit de kast om mensen te verleiden geld uit te geven. Het ene hotel nog mooier dan het andere en elk met een eigen thema. Zo hebben we natuurlijk het Bellagio met de fontein show gezien, Paris, New York, Venice, Circus Circus, Ceasars Palace en ga zo maar door. Alleen het wandelen door Las Vegas is al top. Verder hebben we nog een shopping mall bezocht met lage prijzen en altijd rond de 30% korting omdat de dollar zo laag staat. Op maandagochtend zijn we ontzettend vermoeid maar wel voldaan de auto ingestapt en terug naar Flagstaff gereden. Aangezien ik nog het meest fit was van de twee bestuurders, had ik het hele stuk alleen gereden. Behalve zijwind was het echter erg rustig op de weg dus continue cruise control aan en de auto doet de rest. Erg relaxt dus.
Terug in Flagstaff bleek dat er 3 nieuwe huisgenootjes gearriveerd waren. Een Engelse jongen en 2 Koreaanse meisjes. Het begint nu aardig druk te worden in huis zowel qua aantal(12) als nationaliteit(6), zeker als iedereen aanwezig is.
Op naar het volgende project en roadtrip. Het project is dus weer bij Lake Mead, al hoop ik wel dat we nu andere werkzaamheden hebben. In ieder geval hebben we een andere samenstelling van de groep, dus wat dat betreft is het alweer heel anders. De volgende Roadtrip gaat waarschijnlijk naar Monument valley, maar we zijn nog druk bezig plannen te maken. Dat horen jullie dus de volgende keer. See U!

Groeten Sven

• 11 Mei 2011 - 06:18

Chris & Janine:

Ziet er goed uit in Vegas. Jij natuurlijk ook! Zo te zien zit je bij een gezellige groep en zit er ook nog wat eyecandy tussen. Mooi! Leuke afwisseling tussen de dikke Americanen. Veel plezier bij dat meer!

Groetjes Chris & Janine

• 11 Mei 2011 - 09:15

Kimberley En Bjorn:

Wauw sven! Vegas ziet er goed uit! We zijn wederom jaloers;) haha! Je geld van de hele reis niet terug weten te winnen? nouja.. wij hebben gelukkig jacks;):P
    Goodluck op je nieuwe project! en op naar de volgende roadtrip inderdaad:) De foto's zien er geweldig uit iig.

Groetjes,
    Kimberley en Bjorn

• 11 Mei 2011 - 20:33

Theo En Tineke:

Leuk he zulke tochtjes, niet alleen werken maar ook ontspanning, heb je nog wat gewonnen of heb je je daar niet aan gewaagd? Luxe he, die auto's om zo ontspannen te kunnen rijden.
    Het volgende project zal waarschijnlijk vast wel wat interessanter zijn. Het is in ieder geval vast iets anders met andere vrijwilligers. Groeten Theo en Tineke.

• 11 Mei 2011 - 20:35

Theo En Tineke:

• 12 Mei 2011 - 18:03

Kellin:

Hey Sven, wederom gaaf stukje :). Natuurlijk is Jacks in Dukenburg een mooier casino maar die daar zijn ook wel gaaf. veel plezier met je volgende project. En aan de Foto's te zien zijn er nog wat mooie dames aanwezig in je groep ;) :) :P, maar dat zal jouw ook niet ontgaan zijn :).

Veel plezier

Groeten Kellin

• 13 Mei 2011 - 07:39

Silvia:

Hoi Sven,

Terwijl ik dit schrijf ben jij weer hard aan het werk op je project.
    Hopelijk zijn het andere werkzaamheden en anders heb je in ieder geval de nodige ervaring.
    Ik hoop niet je je maatje slang of zwarte weduwe weer tegen komt.
    We horen de verhalen wel weer.

Liefs Mam.

• 13 Mei 2011 - 17:11

Peter:

What a nice story again. We love to read about experience in the country whit a lot of nature and no culture. However Las Vegas is a kind of culture. Hopefully you didn't lost a lot of money in that town in the middle of the dessert. Driving in cars of that size will be a great feeling. I'm curious what you feel when you drive in your Smart Forfore when you are back in Netherlands. Yesterday I used your car and I must say it's great happiness to drive whit it.
    The next project again is in Med Lake. I'm convinced that you bring it to a good end. Succes Peter

• 14 Mei 2011 - 15:02

Prisca:

Hoi Sven,
    Wat heb je in korte tijd alweer veel beleefd. Heel leuk om je verslagen te lezen en de foto's te zien.
    Zo reizen we ook een beetje met je mee. Hier gaat alles z'n gangetje. We zijn de laatste tijd erg veel richting Groningen/Musselkanaal geweest omdat het met de vader van Goos niet zo goed gaat.
    Hij is ongeneeslijk ziek en zal niet zo lang meer leven.
    Maar als alles goed gaat kunnen we er toch even een weekje tussen uit en zitten wij volgende week lekker met je ouders in Frankrijk; Lebout!
    Daar hebben we heel veel zin in!
    Nou Sven, heel veel succes met het volgende project en tot schrijfs,
    Groetjes, Prisca